TOP 10 najhlúpejších marketingových produktov

Top rebríček najhlúpejších marketingových produktov, ktorými sa snažia predajcovia osloviť zákazníka.
Väčšina ľudí nemá naozaj rado reklamy a zvyčajne ich vníma ako nepríjemnosť, ktorej sa radšej vyhne. Toto môže byť však veľmi náročné, pokiaľ je reklama priamo umiestnená do zábavných predmetov. Neštve vás to? Možno by ste mali skúsiť váš hnev prekonať s cheesburgerom od McDonald’s…


10. Tmavý Dark Vador burger

Tmavý Dark Vador burger

Teraz si to nevysvetlujte zle, sme veľkí fanúšikovia hviezdnych vojen a hamburgerov, ale myslíme si, že tieto dve veci by sa naozaj nemali krížiť. Európsky fast-food s názvom Quick oznámil vydanie Dark Vador burgeru s vydaním 3D spracovania prvého dielu ságy Hviezdnych vojen – Skrytá hrozba. Myšlienka dobra, len to má malý háčik v tom, že malý Anakin Skywalker nemal ešte čierny zovňajšok ako náš hamburger. Treba dúfať, že nás v hamburgeri nečaká skrytá hrozba ako to bolo v prípade malého Anakina.

9. Tématické rakvy

Tématické rakvy

Pre niektorých extrémnych fanúšikov sa stáva záľuba súčasť ich života. Potom je ich život plný bábik rodiny Simpsonovcov, na strope im vysí loď Enterprise a namiesto auta majú Batmobil. Čo môže byť najväčším dôkazom fanúšikov, že práve oni sú verný svojej značke aj po smrti? No predsa vyrobiť si rakvu na mieru a vernú obľúbenej značke. Existujú športové rakvy, hudobné rakvy, rakvy plné cukríkov a všetkého na čo si len človek môže spomenúť.
Koniec koncov, to že prestalo byť vaše srdce neznamená, že je koniec vašemu “konzumerizmu”.

8. Bábiky Čarodejníka z krajiny Oz od McDonald’s

Bábiky Čarodejníka z krajiny Oz od McDonald's

Čarodejník z krajiny Oz bol vydaný v roku 1939, ale McDonald’s sa bez zjavného dôvodu rozhodol pridať v roku 2007 radu bábik z krajiny Oz, ktoré boli pridávané k Happy Meal. Z nejakého dôvodu si vybral veľmi zvláštne konštrukcie s neživými očami, ktoré pôsobili na človeka skôr odstrašujúco. Ak ste naštvaný, že ste sériu strašidelných figúrok nestihli zakúpiť s Happy Meals tak nezúfajte a kúpte si ich na Ebay.

7. Sherlock Holmes predávajuci kavú a tacos 

Sherlock Holmes

Spoločnosť Seven-Eleven vyšla s kávou Sherlock Holmes. Umelohmotná šálka obsahovala stopy, pomocou ktorých mohli zákazníci rozlúštiť záhadu. Nejako nám uniká spojitosť medzi Sherlockom Holmesom a kávou, ale možno si občas známy detektív odbehol na kvalitnú kávu do známeho reťazca. Taktiež bol súčasťou reklamy na Taco. Podľa nášho názoru ten kto rozlúšti záhadu o tomto produkte, zistí čo naozaj obsahuje Taco.

6. Mr. T

Mr. T

Mr. T bol celebrita v 80-tych rokoch. Hral v Rockym 3 a v seriály A-team.  Momentálne nie je nič nezvyčajné, že celebrity sú súčasťou značky, alebo produktu. Mr. T bol však prekopník svojej doby a po celom svete môžeme nájsť tisíce produktov, ktoré nesú jeho podobu.  Napr. Mr T osviežovač vzduchu, Mr. T kačička do vane…

5. Popey Chicken vo filme Malý Nicky

Malý Nicky

Každá spoločnosť si kladie otázku “Ako najlepšie propagovať myšlienku, že náš produkt je TOP”. Spoločnosť Popey Chicken sa rozhodla svoj výrobok spojiť priamo s princom temnoty. Svoj výrobok umiestnili do filmu Adama Sendlera Malý Nicky. V tomto filme hrá Adam Sendler rolu jedného zo satanovych synov. V prvej scéne sedí démon na lavičke s hovoriacim psom a kuraťom vedľa. Zdá sa, že démoni nevedia jesť a tak mu pes radí, ako zjesť vyprážané kura. Pes mu hovori “Nechaj skĺznuť kura dierou v krku”. Potom si uvedomí ako mu to veľmi chutí a začne kričať “Popey chicken is fu””””” awesome”.

4. Umiestnenie reklamy v knihách

Umiestnenie reklamy v knihách

V priebehu histórie boli knihy “AdFree. V poslednej dobe však čoraz viac autorov uzatvára zmluvy s reklamnými spoločnosťami, ktoré vkladajú reklamy do kníh. Keďže sa aj čoraz viac čítá elektronicky, tak vzniká otázka “Ako dlho bude trvať kým budeme musieť pred každou kapitolou zhliadnuť reklamu”

.

3. Reklama v hre Metal Gear Solid

Metal Gear Solid

Reklamné produkty v hrách je jeden z novodobých trendov. V hre Metal Gear Solid váš hrdina nachádza reklamné predmety “náhodne” umiestnené v džungli. Človek si ani neuvedomí a počas hry nachádza predmety ako Mountain Dew, Pepsi, Doritos… Vysvetlenie autora Hideo Kojima je, že chce prekvapiť hráčov zaujímavými predmetmi počas hry, ale my v tom vidíme niečo iné.

2. Bruce Lee a reklama na Johnnie Walker

Bruce Lee a reklama na Johnnie Walker

V tejto reklame nám známy herec a bojovník ponúka whiskey s vetou “draci čerpajú svoju silu z vody”. Aká zvláštna náhoda, že mŕtvy chlapík, ktorý nepil sa nám snaží predať whiskey s motom, kde hovorí o vode. To dáva zmysel.

1. Head and Shoulders zachráni svet pred nadvládou mimozemšťanov 

Head and Shoulders

Vo filme evolúcia sa mimozemštania snažia ovládnuť svet. Hlavné postavy “pár vedcov” sa rozhodnú, že ich musia zastaviť. Ale ako na to? Jeden z nich si všimne periodickú tabuľku na zadnej strane trička svojho kolegu.Všimne si, že arzén (látka čo je pre človeka smrteľná) je určitý počet prvkov od uhlíka (“z ktorého sú ľudia”). Týmto zistením si uvedomí, že tak isto ide zabiť mimozemštanov a nájde selén, ktorý je hlavnou súčasťou Head and Shoulders. Aká náhoda. Na základe tejto skrytej reklamy sme prišli na to, že sme z uhlíka a v najhoršej situácii nás zachráni šampón, vďaka čomu naše obavy o budúcnosť ľudstva úplne vymizli.

zdroj: www.toptenz.net

Je podľa váš rebríček TOP 10 najhlúpejších marketingových produktov? Reágujte v komentároch.