TOP 34 SEO rád na zvýšenie návštevnosti stránok a obchodov

Chcete viac zarobiť? Chcete zvýšiť návštevnosť webových stránok či obchodu? Určite vám pomôže pár SEO rád, ktoré prinesú množstvo návštevníkov na váš web.

1. Vyplňte vlastnosti stránok!

Vyplňte popisky zvlášť pre každú podstránku. Každej stránke webu vo vlastnostiach stránky priraďte:

  1. Nadpis H1 ( Hlavné nastavenia zakliknuté individuálne H1 nadpisy)
  2. Popis stránok pre vyhľadávače
  3. Kľúčové slová stránok pre vyhľadávače
  4. Názov stránok pre vyhľadávače (title)
  5. URL identifikátor
  • Pozor! V popise, kľúčových slovách a názve uvádzajte kľúčové slová, pod ktorými predpokladáte, že Vás budú hľadať Vaši potenciálni klienti cez vyhľadávače (Google, Yahoo, Zoznam).
  • Na každej stránke sa zamerajte na 2-3 kľúčové slová, ktoré opakujte v nadpise, popise aj kľúčových slovách.
  • Chyby, ktorým je potrebné sa vyhnúť: neopakujte to isté všade, treba popisky meniť, inak ich Google bude ignorovať. Slová oddeľujte čiarkou a medzerou, zle je: kozmetika,parfum,parfumy,drogéria. Správne: kozmetika, parfum, parfumy, drogéria.
  • Použite Google a zistite, či je obsah webu optimalizovaný. Na www.google.sk zadajte:
    site: www.nazov-webu.sk
    Vybehne Vám zoznam podstránok, ktoré Google indexuje. Ak sa všade opakuje rovnaký nadpis a popis, je potrebné popisky podstránok upraviť čo najskôr.

Vzor:

  1. Popis stránok pre vyhľadávače: cca 250 až 270 znakov aj s medzerami: Chudnutie, výživa, úprava váhy a podnikanie či práce z domu, diéta. Získajte vytúženú hmotnosť pomocou doplnkov Mandura. – je dôležité spomenúť kľúčové slová min. 2-3krát.
  2. Kľúčové slová stránok pre vyhľadávače: 5-7 slov Mandura, chudnutie, výživa, úprava váhy, podnikanie, práca z domu
  3. Názov stránok pre vyhľadávače (title): cca 70 znakov: Mandura príležitosť pre vaše zdravie, chudnutie, úprava váhy a vaše peniaze
  4. URL identifikátor: uvod-Mandura – V riadku URL identifikátor nepoužívajte diakritiku a miesto medzery použite pomlčku.

2. Voľte správne kľúčové slová a motto stránky

Predávate „umelecké potreby“, ale na titulnej stránke ste napísali text „všetko pre šikovné ruky“ a motto stránky je „pre šikulky“? Chyba.

  • Nikto nebude hľadať pojem „šikovné ruky“, a tak Vašu stránku nikto nenájde a nič si nekúpi. Ľudia ale budú hľadať pojmy „umelecké potreby“, „kreatívne potreby“, „aranžérske potreby“ – tieto hlavné kľúčové pojmy umiestnite viackrát na titulnú stránku, do motta stránky, do jej nadpisu a všade, kde sa to hodí.
  • Na každej stránke odporúčame venovať sa najmä 2-3 kľúčovým pojmom. Na každej ďalšej podstránke sa zamerajte na iné 2-3 kľúčové pojmy synonymá alebo variácie kľúčových slov).

napr .:

  • titulka: umelecké potreby, potreby pre umelcov
  • podstránka: predaj umeleckých potrieb, lacné umelecké potreby, kreatívne potreby
  • podstránka: umelecké potreby, kreatívne potreby, výtvarné potreby
  • podstránka: potreby pre umelcov, predaj umeleckých potrieb, aranžérske potreby

Príklad z praxe č.1:

Uvádzate na titulnej stránke, že predávate „Sklo, porcelán, riad“ CHYBA!
Prečo? Pojmy ako sklo, porcelán, riad … sú všeobecné a nerelevantné, ťažko
sa dostanete na prvé miesto v Google. Musíte uviesť slovné spojenie
napr. „Krištáľové poháre“. Ako správne napísať, čo predávate? Vypíšte Slovné spojenie:

Krištáľové vázy, krištáľové poháre, sklenené karafy, český krištáľ,
sklenené podnosy.
Krištáľové karafy, sady pohárov, whisky set, svadobne poháre.
Jubilejný poháre, vysoký smalt biely, smal červený, krištáľové
svietniky, stojany na servítky.
Firemné logo na skle, gravírovanie mien a log.

Príklad z praxe č. 2:
Ak je Vaša služba lokálna, pripisujte do kľúčových slov aj mesto. Je to veľmi dôležité!

Ak prevádzkujete pneuservis v Bratislave, je nutné uvádzať pojmy ako „pneu Bratislava“, „pneuservis Bratislava“, „pneumatiky Bratislava“, „výmena pneu Bratislava“ a iné pojmy, ktoré môžu zadať Vaši klienti do Googlu alebo Zoznamu.

Keď prevádzkujete masáže v Žiline, je nutné všade uvádzať pojmy ako „masáže Žilina“, „thajské masáže Žilina“ a pod.

Príklad z praxe č.3:

Mnoho klientov si myslí, že stačí vyplniť kľúčové slová cez „Vlastnosti stránok“, a na titulke v texte iba prejav riaditeľa a všeobecný obsah – „naša ponuka tovaru je široká a bohatá, my sme tá správna firma!“. Toto je ale CHYBA – najdôležitejšia optimalizácia je – OPTIMALIZÁCIA OBSAHU.

  • TIP: ako zistíte, ktoré kľúčové slová sú v danej oblasti najviac vyhľadávané užívateľmi internetu?

Na stránkach AdWords možete selektovať najfrekventovanejšie hľadané slová a slovné spojenia.

3. Uvádzajte kľúčové slová v textoch a obrázkoch!

Príklady na zahustenie kľúčových slov v texte stránky:

1. Ak predávate invalidné vozíky, je potreba na titulnej stránke uviesť aspoň 8x súslovie „invalidný vozík“ v rôznych obmenách a vyskloňované. Rovnako aj podkategórie obchodu – napr. „Elektrické invalidné vozíky“ alebo „repasované invalidné vozíky“.

2. Vytvorte si odkaz, ktorý obsahuje kľúčové slovo. Prelinkujte napr. Hlavné podkategórie obchodu.

3. Pamätajte: Kratší a výstižnejší text znamená niekedy oveľa viac než text dlhý a neprehľadný. Na titulnej stránke stačí prehľadne členený text na 20 riadkov. Nepoužívajte zbytočne farebný text. Pôsobí neprofesionálne a hlavne generuje balast (XHTML kód webe sa stáva dlhším pre Google).

4. Registrujte sa do katalógových vyhľadávačov!

Tu je návod, ako by to malo vyzerať pri registrácii do internetového katalógu:

Zoznam Slovenských katalógových vyhľadávačov nájdete tu – Zoznam katalógov

5. Využívajte reklamné „PPC“ systémy!

Odporúčame inzerovať v Google a eTarget.

Google AdWords je PPC reklamný systém. PPC je:

Tip : Naučte sa pracovať s Google AdWords pomocou  – TOP 5 rád ako získať vysoký konverzný pomer v Google AdWords

6. Predávajte na viacerých trhoch!

Internet nepozná hraníc. Neobmedzujte sa na miestny trh. Podnikajte nie len na trhu s 6 miliónmi obyvateľov, ale 15 či 100 miliónmi!

7. Vyberte vhodnú doménu

Predávate pekárske potreby? Predávajte je na doméne www.pekárske-potreby.sk. K tomu si kúpte aj doménu bez pomlčky, aby Vám ju nezaregistroval konkurent.

Následne doménu www.pekárskepotreby.sk môžete nechať nastaviť ako sekundárny alias, príp. si k nej vytvoriť podporný web. Najväčšie vyhľadávače uprednostňujú stránky, ktoré majú kľúčové slová v adrese (tzv. URL adrese).

Aké názvy domén je možné využívať?

Hlavný web a taktiež podporný web je nutné optimalizovať a následne aj registrovať do katalógových vyhľadávačov, či porovnávačov.

8. Na titulnej stránke napíšte, čo predávate

Máte na titulnej stránke napísané „Sme mladá dynamická firma“ alebo „Vitajte na našich stránkach“? Podobné vety nikoho nezaujímajú. Návštevníkov zaujíma, čo konkrétne predávate. Hneď na titulnej stránke napíšte, čím sa zaoberáte!

9. Ukážte produkty čo najskôr

Vložte na titulnú stránku upútavky s odkazmi na podstránky, na najdôležitejšie kategórie produktov a konkrétne produkty. Cez blok „Zobraziť obsah z“ môžete niektoré produkty umiestniť priamo na titulnú stránku. Takto dokážete na titulke vytvoriť sekciu „TOP 10 produktov“. Produkty vložíte cez blok Zobraziť obsah z bez nutnosti duplicitného vkladania produktov. TOP 10 produktov nemusí presne zodpovedať najpredávanejším produktom, ale tomu, čo chcete predávať.

10. K produktom píšte kľúčové slová

Ak predávate športové potreby a názov produktu znie „Victor ST 1680“, napíšte k nemu aj „bedmintonová raketa“ – názov bude znieť „Victor ST 1680 – bedmintonová raketa“. Do popisku produktu tiež vložte pojem „bedmintonová raketa“. Vďaka tomu budete mať na stránke kľúčové slová a Google Vás lepšie nájde! Nehovoriac o tom, že návštevníkom zväčša pojem „Victor ST 1680“ nič nehovorí, a tak sa aspoň dozvedia, o čo ide.

11. Nad zoznam produktov vložte názov sekcie

Do nadpisu uveďte kľúčové slová s názvom produktov.

Týmto spôsobom získate ďalšie kľúčové pojmy a nadpisy h3, ktoré pomôžu lepšie indexovať Váš web v Google a na zoznam.sk.

Ak predávate badmintonové rakety, nadpis môže znieť „Badmintonové rakety Yonex, Victor, Prokennex, Carlton a Rucanor“.

Ďalší tip:

– Nad prehľad produktov môžete vložiť aj logá výrobcov

– Cez Textový editor a Vlastnosti obrázku vyplňte alternatívny text k obrázku, čím získate ďalšie kľúčové slová

12. Využívajte boky stránok

TIP: Uvádzajte v bočných stĺpcoch kľúčové slová charakterizujúce Vaše podnikanie. Zlepší sa tak pozícia Vášho webu vo vyhľadávačoch ako je Google.

V prípade nastavenia MENU s bočnými stĺpci získavate nové možnosti vkladania obsahu na web.

Aby Váš web pôsobil ako prepojený celok, odporúčame využívať aj jeho bočné stĺpce. Postranné stĺpce totiž nie sú len dizajnový doplnok, ich prostredníctvom je možné upozorniť na AKCIU, výpredaj, ZĽAVY a pod.

13. Zvýšte dôveryhodnosť Vášho internetového obchodu alebo webu

Čo môžem urobiť, aby môj internetový obchod pôsobil dôveryhodnejšie?

1. Do sekcie Kontakt napíšte telefónne číslo! Uveďte e-mail, adresu, meno a priezvisko kontaktnej osoby. Najväčšou chybou je vynechanie telefónneho čísla v sekcii Kontakt. Ak chce klient rýchlo opraviť strechu, nebude Vám písať e-mail a čakať na Vašu odpoveď. Chce rýchlo zavolať a vec riešiť.

2. Zverejnite fotografie! Odfoťte svoju predajňu, budovu, priestory, kancelárie, v ktorých sídlite. Máte sklad? Dajte jeho fotografiu na web! Ak nemáte kanceláriu a pracujete z domu, môžete zverejniť svoju fotografiu.Klientom sa budete páčiť, pretože budete pôsobiť dôveryhodne.

3. Do sekcie Kontakt dopíšte Fakturačné údaje.

4. Zverejnite Mapu. Ideálne je umiestniť ju na Google Mapy.

5. Vložte kontakty a fotografie priamo na titulnú stránku, hlavné kontakty zverejňujte na každej stránke. Kontakty môžete dať do bočných stĺpcov webu.

14. Vyvarujte sa prázdnych podstránok

Stáva sa Vám pri hľadaní na internete, že na stránkach nachádzate prázdne sekcie?

Nerobte rovnakú chybu aj na Vašom webe či e-shope!

Prázdne podstránky pôsobí na potenciálnych klientov veľmi nedôveryhodne a nepomáhajú ani lepšiu indexáciu na Zozname a Googlu. Ak tvoríte nové stránky, ktoré nemajú úplne hotový obsah, nastavte cez Vlastnosti stránok stav viditeľnosti „Skryté, ale fungujúca URL“. Po dokončení stránky nastavte viditeľnosť späť na „Viditeľné“.

15. Raďte, porovnávajte, odporučte!

Cena produktu je dôležitá, avšak je vždy až DRUHÝM ukazovateľom, ktorý berie potenciálny zákazník do úvahy. Tým prvým je dôveryhodnosť a informácie o ponúkaných produktoch .

Ak navštívim e-shop s televízormi, chcel by som určite vedieť – je lepšie LCD, alebo Plazma? Ako veľký by mal televízor optimálne byť? Aké má mať rozlíšenie? Pôjde mi do daného televízora zapojiť prehrávač, fotoaparát? Aké sú klady a zápory LCD a aké sú výhody a nevýhody Plazmy? Čo mi odporúča daný e-shop?

Ak si chcem kúpiť tenisky, chcem vedieť, akú majú veľkosť, farbu …

– Ak mi na tieto otázky dokáže e-shop odpovedať, je reálna šanca, že práve tu nakúpim!

PRETO:

1) Informujte o kladoch a záporoch Vašich produktov!
2) Porovnávajte produkty!
3) Odporučte ich!
4) Poraďte zákazníkom!

Ako zákazník chcem informácie, porovnanie, odporúčania a radu, následne začnem uvažovať o cene.
E-shop pôsobí dôveryhodne, ak mi poskytol všetko, čo som potreboval vedieť. Ak vo mne vzbudil dôveru, kúpim si u neho požadovaný produkt aj napriek tomu, že jeho cena môže byť mierne vyššia ako u konkurencie.

16. Ponúknite klientom zaujímavý obsah!

Ak máte v ponuke viac služieb, príp. kategórií tovaru, odporúčame vytvoriť pre každú skupinu novú podstránku. Web bude prehľadnejší a zároveň každú podstránku môžete zoptimalizovať na iné kľúčové slová.

17. Využívajte svoj čas efektívne!

Nerobte si starosti s tým, či má Vaša stránka tmavo ružový alebo svetlo hnedý podklad, či máte okolo obrázku tenší alebo hrubší rámik, či píšete vo fonte Arial alebo Verdana. Venujte sa v prvom rade získavaní návštevníkov! Stačí, ak je Váš obchod prehľadný a jednoduchý. Robte radšej podstatné veci, o ktorých tu píšeme.

Využívajte software:

Vaším cieľom je získať návštevníkov, ktorí kúpia Vaše produkty či služby. Odkiaľ návštevníci prídu? Najmä zo Zoznamu , Googlu a Bingu. Preto musíte robiť všetko pre tieto tri vyhľadávače, zvlášť si jasne premyslieť kľúčové slová, ktoré budú klienti zadávať. Ak chcete, aby Vaše stránky Bing, Zoznam a Google na kľúčové pojmy vyhľadali, musíte ich na svojich stránkach opakovane používať k čomu vám napomôže najmä AdSense.

19. Registrujte Vašu firmu v Google Mapách!

Zaregistrovať sa môžete tu.

Pri registrácii môžete uviesť telefónne číslo. Google automat na toto číslo hneď zavolá a automat nadiktuje registračný kód , ktorý budete ďalej používať v registrácii. Registračný kód môžete získať aj pomalším spôsobom – prostredníctvom SMS alebo korešpondenčného lístka.

Google umiestňuje výsledky Google Máp do bežného vyhľadávania. Ak niekto bude hľadať „právnik Bratislava“, Google zobrazí ako prvý odkaz na Google Mapy, kde môže byť firma registrovaná v Google Mapách prednostne znázornená.

20. Vytvorte si podpornú stránku / skupinu na Facebooku

Registráciou na www.Facebook.com získate výborný spätný odkaz pre Google. Tento spätný odkaz má obrovskú váhu, zväčša sa rýchlo zaradí medzi top 3 spätné odkazy. Vďaka Facebooku zvýšite návštevnosť Vášho webu. Na stránke Facebooku môžete uverejniť fotogalérie, písať novinky, informovať o nových produktoch, akciách. Na Vašu stránku pozvite kamarátov, stanú sa jej fanúšikmi. Novinky a fotogalérie sa zobrazia v hlavnej stránke (Novinky) členov Vášho fanklubu.

21. Registrujte sa do porovnávačov tovaru

Na Slovensku spadá medzi tieto porovnávače tovaru najmä www.heureka.sk, ktorú určite odporúčame a registrácia nie je až taká náročná.

22. Vytvorte pomocné obsahové www stránky

Čo je podstatou pomocného webu?

Ide o samostatný web, ktorý je úplne oddelený od hlavného webu a podporuje primárnu stránku.

Čo by mal pomocný web obsahovať?

Ak konkurencia pomocný web nemá, bude mať konkurent oveľa viac práce s tým, aby sa pred Vás dostal vo výsledkoch vyhľadávania.

23.Vložte štatistíky Google Analytics

Vloženie štatistík Google Analytics

Zaregistrujte sa na www.google.sk/analytics/ . Systém vygeneruje kód, ktorý si skopírujte (Ctrl + C). Tento kód vložíte do administrácie webových stránok do sekcie NASTAVENIA – HLAVNÉ NASTAVENIA.

Čo je to Google Analytics?
– Analytics sú najlepšie štatistiky návštevnosti na svete a sú zadarmo. Analytics poskytuje mimoriadne prehľadné štatistiky.
Koľko stojí štatistiky Google Analytics?
– Nič, je to ZADARMO. Preto neváhajte a nasaďte si Analytics do Vášho webu ihneď!

Pomocou štatistík Google Analytics môžete zistiť :
– koľko návštevníkov k Vám prišlo z platenej a neplatenej reklamy
– ktorá reklama je pre Vás najefektívnejšia
– počet návštevníkov a zobrazených stránok
– ako často sa návštevníci na Váš web vracajú
– ako sa na webe / e-shope dosahuje určitého cieľa (objednávky, registrácie, dopytu a pod.). S Google Analytics môžete detailne sledovať postup dosiahnutia jednotlivých cieľov webu.

24.Výměna partnerských odkazov

Určite ste zaevidovali, že Google veľmi razantne bojuje s tzv. Linkovými farmami. Weby, na ktorých je niekoľko tisíc odkazov na web stránky z rôznych oblastí podnikania. Registrácia na takéto weby nebola v rámci SEO nikdy kvalitná, ale v rámci nákupu spätných odkazov sa realizovala. 2 – 3 takto získané spätné odkazy a Google posunie váš web vo výsledkoch vyhľadávania vyššie.

Umiestnenie spätných odkazov

Spätné odkazy by mali smerovať na stránky s vysokou návštevnosťou, teda na stránky s vysokým PageRank-om.

Pokiaľ bude odkaz na váš web umiestnený len na pochybnom diskusnom fóre s nízkou návštevnosťou, pre SEO nemá žiadny význam.

Najlepšie miesto pre zverejnenie spätných odkazov je:

  • priamo v texte článkov alebo pod článkom (oslovte bloggerov, aby o vašich produktoch napísali PR článok)
  • na titulnej stránke webu (teda už neplatí, že v samostatnej sekcii)
  • na podstránkach, kt. sú tematicky príbuzné

Spätné odkazy nezverejňovať v:

  • SEO lištách alebo odkazových lištách v hlavičke webstránky
  • v zápätí stránok
  • na samostatných podstránkach s názvom „Partnerské odkazy“ alebo „Výmena odkazov“
  • v rámci tzv. side-wide odkazov (napr. v bočnom stĺpci na každej stránke)
  • systémoch na budovanie backlinkov (linkové farmy)

 Ako má vyzerať ideálny spätný odkaz?

  • smeruje z dôveryhodného zdroja az tematicky podobné podstránky
  • je umiestnený v rámci textu na webe
  • smeruje na konkrétnu podstránku na vašom webe
  • linajkový text korešponduje s obsahom cieľovej stránky
  • je viditeľný a obsahuje správnu URL adresu (amatérska chyba 404 nie je na mieste)
  • cez odkaz prichádzajú relevantní zákazníci
  • www stránka, na ktorej je odkaz umiestnený, je indexovaná v Google
  • na www stránke, kde je odkaz umiestnený, nie je množstvo ďalších odkazov
  • odkaz je trvalý a dlhodobý, získaný za primeranú cenu alebo protislužbu

25.Vkládejte do webu nadpisy H1, h3, H3

Z pohľadu SEO má nadpis veľký význam. Za najdôležitejšie sa považujú nadpisy H1 a H2. Nadpis H3 sa dá tiež využiť, ale nemá taký význam.

Najpreferovanejšia a pre Google robota najľahšie čitateľný  je nadpis H1 . Nadpis H1 by mal byť použitý nielen na titulnej stránke, ale na všetkých podstránkach, odporúčame zadávať ho unikátne pre každú podstránku zvlášť.

Ďalším najpreferovanejšia je nadpis H2. Odporúčame ho využiť ako na titulnej stránke, tak na každej podstránke. Nadpis H2 získate aj vložením bloku nadpis vo Vašej administrácii alebo vložením bloku Textový editor – Nadpis. Efektívne je zadať aspoň 3-5 nadpisov H2 na každej podstránke.

Tip 1: Ak nadpis neobsahuje kľúčové slovo, je úplne zbytočný .
Tip 2: Nadpisy by mali nasledovať postupne za sebou – H1, H2, H3. Neodporúčame využiť nadpis h3 a pod neho vložiť nadpis H1.

Ako vložíte nadpisy na svoj web?

<H1> najväčší nadpis </ h1>
<h3> menšie nadpis </ h3>
<h3> najmenší nadpis </ h3>

Nadpis H1 je aj názov webu (NASTAVENIA – HLAVNÉ NASTAVENIA – Názov stránok) – je možné zobrazovať jeden centrálny h1 nadpis pre všetky stránky, príp. zvoliť individuálny h1 nadpis pre každú stránku zvlášť. Nadpis h3 je slogan stránok (NASTAVENIA – HLAVNÉ NASTAVENIA – Slogan stránok), voľte ho s ohľadom na charakter webu a kľúčové slová. Nadpisy H1 a H2 vníma Google ako veľmi významné texty, vložte do nich preto najmä dôležité kľúčové slová!

26.Investujte efektívne a neplytvajte financiami a časom

  1. Obrovské výdavky za PPC reklamu nahradia:
    • zasielanie denných štatistík priamo na Váš mail
    • aktivovanie Google Analytics
  2. Nie je potrebné objednávať drahú SEO optimalizáciu – základné SEO princípy dokážete zrealizovať aj sami.
  3. Registrácia do katalógových vyhľadávačov je u väčšiny katalógov bezplatná, registrovať web do spoplatněných vyhľadávačov nemá cenu, je dostatok katalógov, do kt. sa bez poplatku dokážete registrovať sami.
  4. Miesto míňania obrovských súm za tvorbu bannerov a flash bannerov investujte radšej do PPC kampane, kt. je oveľa účinnejšia.
  5. Nestrácajte čas vývojom drahej a neefektívnej SEO lišty
  6. Preferujte lacnejšie a výkonnejšie PPC reklamné kampane, kt. sú  dobre merateľné, oproti drahej reklamy v médiách
  7. Miesto registrácie v platených katalógových vyhľadávačoch skúste partnerskú výmenu odkazov s tromi poprednými webmi na googli – vzájomná výmena odkazov nič nestojí a získavate tak veľmi kvalitné spätné odkazy
  8. Funkcie, ktoré neodporúčame využívať – flashové aplikácie, unikátny dizajn nákupného košíka a prehľadu produktov a pod., …Nie je ho potrebné doprogramovať a vkladať na Váš web len preto, že to má konkurencia.
  9. Neodkladajte ostré spustenie webu kvôli malichernostiam – dôležitejšie ako farebnosť webu a font písma je realizácia základnej SEO optimalizácie.
  10. Držte sa zásady – v jednoduchosti je krása

27. PR článok ako zdroj spätných odkazov

  • Čo je to PR článok?

Vo svete marketingu predstavuje skratka PR vzťah s verejnosťou (public relations = PR).
PR články informujú o akciách, novinkách, úspechoch vo firme.

  • Ako má vyzerať PR článok pre Váš web?

Dôležitá hodnota PR článku je informácia, preto je vhodné spojiť PR článok s novým tovarom alebo zaujímavostí z odboru.
Do článku nezabudnite pridať odkazy so správnymi anchor textami (viditeľnej časti hypertextového odkazu).

Článok sa skladá z 3 častí:

  1. úvod (perex) – funguje ako upútavka, ktorá nás motivuje k prečítaniu obsahu. Mal by obsahovať 1-2 vety s kľúčovým slovom odkazujúcim na Váš web
  2. samotný obsah – ak sa budete snažiť zodpovedať tzv. obrátenú pyramídu otázok – KDO ?, ČO ?, KEDY ?, KDE ?, AKO ?, PREČO? výsledkom je logický a zmysluplný efektívny text
  3. záver – tzv. pomyselná bodka
  • Koľko odkazov by mal PR článok obsahovať?

– Odborníci odporúčajú minimálne 1 a maximálne 4, pričom každý odkaz by mal smerovať na inú stránku

Príklad: predávate matrace, preto kľúčové slovo matrace použite v úvode. V obsahu odkazujte na podsekcie – latexové matrace, zdravotné matrace, detské matrace.

  • Kam môžete PR články zverejniť?

Väčšinou je inzerovanie PR článku zadarmo, ale existujú aj platené portály.

Anglické portály:
prweb.com
helloarticle.com
articleblast.com

Slovenské portály:
www.eclanky.sk
pr-clanky.sk
aktualitycislo1.sk
www.seoclanky.sk
www.clankuj.info
reklamneclanky.sk
blog.topshopping.sk
www.stojizazmienku.sk
prclanky.org
pr-web.sk
itexty.sk
www.eshopmonitor.sk
infoline.sk
www.news.sk
linkbuilder.sk/wp-login.php

28. Ako zistiť na akých pozíciách je Váš web v Google?

Chcete vedieť na aké pojmy a na akých pozíciách sa zobrazuje Váš web v Google a iné užitočné informácie? Ušetrite čas a zaregistrujte sa v Google Webmaster Tools (GWT)! Ako sa registrovať v GWT?

Google Webmaster Tools (GWT) je možné zriadiť, ak máte vytvorené Google konto a využívate napr. Gmail, Adwords, Adsense, Analytics alebo iný nástroj od Googlu.

1. prihláste sa do svojho Google účtu, príp. si vytvorte nový účet na  https://www.google.com/accounts/newaccount
2. po prihlásení vyberte Webmaster Tools

3. pridajte názov stránok

4. v sekcii Overenie vlastníctva kliknite na Alternatívne metódy a skopírujte si overovaciu značku metadát do kódu. Tak Google pozná, že ste vlastníkom stránok.

5 najdôležitejších dôvodov, prečo využívať GWT:

  1. nájdete tu najrelevantnejšie spätné odkazy a štatistiky Google +
  2. vygenerovanie sitemapy – na riadiacom paneli GWT kliknite na Súbory sitemap – Odoslať súbor sitemap a znovu Odoslať súbor sitemap. Za URL adresu domény je potrebné dopísať engine / sitemap
  3. možnosť verifikácie webu po odstránení vírusu z Vašich stránok
  4. štatistiky najvyhľadávanejších kľúčových slov v sekcii Vaše stránky na webe – Najvýznamnejšie vyhľadávacie dotazy
  5. meranie pozícií webu vo výsledkoch vyhľadávania na konkrétne slovo (nie je potrebné manuálne hľadať na google umiestnenie Vašej stránky na dané kľúčové slovo)

29. Ako je možné pomocou RSS získať spätné odkazy?

RSS teda kanál RSS, zdroj RSS alebo RSS feed (Rich Site Summary alebo Really Simple Syndication) umožňuje návštevníkom odoberať novinky z Vašich webových stránok.

Prostredníctvom RSS môžete získať spätné odkazy vďaka tomu, že užívatelia, ktorí odoberajú aktuality, novinky z Vášho webu zverejnia na svoj web odkaz na Vaše RSS (teda aj na Váš web).

30. Používajte systémy na hromadné zľavy – hromadné nákupy so zľavou

Máte hotel a máte obdobie, kedy máte málo naplnené kapacity? Stačí dať ponuku do zľavového systému a klienti sa Vám len pohrnú. Podmienkou zľavových systémov je zväčša poskytnutie zľavy aspoň 40%. Na druhú stranu ale môžete za pár dní predať napr.100 pobytov a zaplniť kapacitu hotela.

31. Generujte nadpis H1 pre každú podstránku zvlášť

Každá podstránka by mala mať svoj unikátny nadpis H1 – generujte preto nadpis H1 pre každú podstránku zvlášť.

Z pohľadu SEO sa nadpisu H1 prikladá najvyššia možná priorita, preto je na Vašom webe veľmi užitočný.

POZOR : Nadpis musí obsahovať kľúčové slovo! – V opačnom prípade je nadpis akejkoľvek veľkosti zbytočný.

Všetky stránky majú nastavené automatické generovanie centrálneho nadpisu H1 a pre každú podstránku totožné. TOTO JE POTREBNÉ ZMENIŤ!!!

Ako generovať nadpis H1 pre každú podstránku zvlášť ?
Pokiaľ si neprajete zobrazovať centálny h1 nadpis (zadať ho môžete v sekcii Nastavenia – Hlavné nastavenia – Názov stránok) pre Váš web, je potrebné v sekcii Nastavenia – Hlavné nastavenia zakliknúť políčko Negenerovať h1 nadpis do šablóny :

Následne je potreba h1 nadpisy vyplniť pre každú stránku zvlášť v sekcii Vlastnosti stránky:

32. Vložte formulár na každú stránku

Ľudia milujú kontaktné formuláre, ak vidí formulár u obsahu, kt. ich zaujme, radi ho vyplnia a odošlú. Preto vkladajte formulár najlepšie do každej stránky. Alebo vložte odkaz na formulár do každého bočného stĺpca web stránky.

Ak máte eshop, formulár vložte aspoň na podstránky, kde sa nenachádza nákupný košík.

TIP:

  • Formulár nemusíte vytvárať zakaždým nanovo. Formulár stačí vytvoriť len raz v sekcii Kontakt. Na ďalšie podstránky ľahko vložíte Formulár cez blok.

33. Využite spätné odkazy konkurencie vo Váš prospech!

Vaša konkurencia môže poslúžiť ako inšpiratívny zdroj spätných odkazov. Web stránky konkurencie môžu byť registrované na portáloch, vyhľadávačoch a serveroch, na ktoré ste Vy možno zabudli.

34. Youtube.com – Skvělý zdroj spätných odkazov

Podľa najaktuálnejších informácií sa prostredníctvom youtube.com denne prehrajú 4 bilióny videí na celom svete.

Tento údaj potvrdzuje, že video príspevky sú používateľom internetu čoraz bližšie . Považujeme ich za oveľa důveryhyhodnějšie ako textové informácie .

Napríklad kanál TopNaWebe .sk priniesol našej stránke slúšnú návštevnosť.