TOP 8 Zlepšení webu pomocou google analytics

1. Čo sú to štatistiky Google Analytics? Ako vložiť Analytics kód do webu?

Čo je to Google Analytics?

Analytics sú najlepšie štatistiky návštevnosti na svete poskytované zdarma. Analytics ponúka mimoriadne prehľadné štatistiky.

Koľko stoja štatistiky Google Analytics?

Nič, sú ZADARMO . Preto neváhajte a nasaďte Analytics do Vášho webu okamžite!

Pomocou štatistík Google Analytics môžete zistiť:

  • koľko návštevníkov k Vám prišlo z platenej a neplatenej reklamy
  • ktorá reklama je pre Vás najefektívnejšia
  • počet návštevníkov a zobrazených stránok
  • ako často sa Vaši návštevníci na Váš web vracajú
  • ako sa na webe/eshope dosahujú ciele (objednávka, registrácia, dopyt a pod.).
  • S Google Analytics môžete detailne sledovať postup dosiahnutia cieľa webu.

Vloženie štatistík Google Analytics

1. Zaregistrujte sa na www.google.com/analytics/ . Systém vygeneruje kód, tento kód si skopírujte (Ctrl + C). Kód nájdete aj po prihlásení do Google Analytics – Upraviť – Skontrolovať stav:

2. Tento kód vložte do administrácie web stránok

2.  Ako aktivovať Google Analytics Ecommerce?

E-Commerce Reporty štatistík Google Analytics:

  • Odkiaľ presne prišli návštevníci a za akú sumu nakúpili?
  • Aký zdroj návštevnosti je pre Vás najvýnosnejší?
  • Ktoré kľúčové pojmy sú pre Vás najefektívnejšie?
  • Oplatí sa Vám investovať do platenej reklamy?
  • Pomôžu Vám Ecommerce Reports?

Pojem e-commerce sa vzťahuje na transakcie tovarov alebo služieb na internete.

E-commerce transakcie predstavujú súhrn správ v službe Google Analytics a sú obzvlášť užitočné pre celkové štatistiky, preskúmania a štúdia predajného cyklu.
Pomocou celkového výnosu, miery konverzie a priemernej hodnoty objednávok v čase, spolu s prepočítavacími koeficientmi nám e-commerce vie ukázať celkový výnos z elektronického obchodovania.

E-commerce meria tri základné druhy konverzií:

  • Prehľad výkonov – kto a čo urobil na Vašom webe, či objednal alebo len vyplnil formulár.
  • Prehľad produktov – či bol alebo aký produkt bol objednaný, v akom množstve a za akú cenu.
  • Správa transakciu: tieto správy Vás informujú o transakciách, výnosoch, priemerných cenách a nakúpeného priemerného množstva pre každý výrobok. Po kliknutí na produkt sa zobrazia podrobné informácie – kto ho kúpil, za akú cenu, kedy a v akom množstve.

K ďalším funkciám patrí:

  • počet návštev, aký čas potreboval klient na nákup tovaru, koľko času uplynulo od posledného nákupu atď.
  • E-commerce je vhodný na sledovanie pomernej väčšiny návštevníkov na Vašich stránkach. Upozorňujeme ale, že táto služba nie je schopná sledovať 100% všetkých návštevníkov, preto by finančné a štatistické informácie mali byť použité iba na monitorovanie a analýzu trendov.

Ako aktivovať E-Commerce reports?

V administrácii Google Analytics v úvodnej stránke kliknite na tlačidlo Upraviť. Znova kliknite na Upraviť. Následne zaškrtnite voľbu “Áno, stránka s elektronickým obchodom” a uložte.

3.  Prepojenie AdWords a Analytics

1. Prihláste sa do Google AdWords a v sekcii Prehľady a nástroje vyberte Google Analytics.

2. Kliknite na “Už mám účet v nástroji Google Analytics”. Prepojte ho s týmto účtom AdWords.

3. Vyplníte číslo účtu Google Analytics a potvrďte.

Hlavná výhoda prepojenie Google AdWords a Google Analytics: Budete môcť sledovať efektivitu platených a neplatených odkazov v Google.

4.  Odkiaľ prichádzajú Vaši zákazníci?

Platíte si reklamu, ale neviete, koľko reálnych zákazníkov z nej prišlo a aké tržby Vám urobili? Oplatilo sa Vám realizovať optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO)? Zaplatili ste reklamu vo porovnávači cien a neviete, či si reklama na seba zarobila?

Zistíte, z akých zdrojov návštevnosti prišlo najviac zákazníkov – či z neplatených alebo platených výsledkov vyhľadávania na zoznam.sk a v Google, reklamné bannery, rôzna platená reklama, zrovnávače cien, facebook, príp. iné stránky.

Ak chcete merať aj platené reklamné kampane zo Zoznamu a Googlu, je potrebné mať prepojené Google AdWords s Google Analytics.

Kde v Google Analytics nájdem prehľad odkiaľ prichádzajú Vaši zákazníci?

Prehľady – Zdroje návštevnosti – Všetky zdroje návštevnosti – záložka vpravo pod grafom Elektronický obchod (alebo Množina cieľov, podľa toho, čo sledujete)

5. Aké kľúčové slová Vám zarábajú?

Inzerujete na drahé kľúčové slová? Optimalizujete stránky a neviete, či je to efektívne? Google Analytics ukáže, na aké konkrétne kľúčové slová prišli Vaši návštevníci a či urobila požadovanú akciu alebo nakúpili.

Na základe týchto údajov sa môžete rozhodnúť, či budete naďalej investovať do drahých kľúčových slov alebo naopak zvyšovať rozpočet na ďalšie slová. Zistíte, na aké kľúčové slová sa oplatí robiť SEO.

Kde v Google Analytics nájdem prehľad Kľúčových slov?

stará verzia Google Analytics:
Prehľady – Zdroje návštevnosti – Kľúčové slová (alebo Vyhľadávacie zdroje) – záložka vpravo pod grafom Elektronický obchod (alebo Množina cieľov, podľa toho, čo sledujete) … vpravo pod grafom môžete voliť medzi platenými a neplatenými slovami

nová verzia Google Analytics:
Prehľady – Zdroje návštevnosti – Všetka návštevnosť (alebo sprostredkovania, príp. Vyhľadávanie / Kampane) – vpravo pod grafom zvoľte “Zobrazuje sa: Kľúčové slovo”

6. Vyhľadávanie na webe

Našli návštevníci na Vašich www stránkach to, čo hľadali? Neopustili stránky ihneď po ich načítaní? Hľadali návštevníci produkty, ktoré nemáte v eshope?

Sledujte, čo konkrétne návštevníci vyhľadávajú. Analytics ukáže konkrétne kľúčové slová, ktoré návštevníci vyhľadávali. Viete sledovať, či návštevníci aj po dohľadanie zostali na stránkach alebo upresňovali vyhľadávanie.

Na základe týchto údajov môžete zisitit, že návštevníci hľadajú produkty pod inými slovami, ako ste si mysleli a viete slová doplniť do web stránok. Dokážete naskladniť a ponúkať aj tovar, ktorý návštevníci hľadali.

Návštevníci, ktorí vyhľadávajú, zostávajú na webe oveľa dlhšie a výrazne viac nakupujú ako návštevníci, ktorí nevyhľadávajú. Venujte preto vyhľadávanie náležitú pozornosť!

7. Miera opustenia stránok (Bounce Rate)

Čo znamená miera opustení? Návštevník Prišiel na Váš web a to, čo videl ho neuspokojilo a okamžite odišiel. Návštevník nikam neklikol, ihneď odchádza.

Zoraďte si zoznam podstránok od najvyššieho% miery opustenia a upravte podstránky s najväčšou mierou opustenia tak, aby z nej návštevníci okamžite neodchádzali. Je nutné sa lepšie zamyslieť, prečo z danej podstránky hneď ľudia odchádzajú – nenašli na podstránke návštevníci, čo hľadali? Prichádzajú na danú podstránku návštevy zo špecifickej reklamnej kampane, netreba ich smerovať na inú podstránku?

Kde v Google Analytics nájdem prehľad Miera opustenia?
Prehľady – Návštevníci – Trendy návštevnosti – Miera opustenie

8. Ako ľudia na Vašom webe klikajú?

Príklad – klient mal na 4 podstránkach nezmyselné odkazy do titulnej stránky. Takmer tretina návštevníkov na tieto odkazy klikla, dostala sa na titulnú stránku a zostala zmätená keďže na titulke nebol požadovaný obsah a následne návštevníci masívne odchádzali.

Čo, keď máte kvôli nezmyselným prepojeniam vysokú mieru opustenia stránky? Posielate svojich návštevníkov do podstránok, ktoré sú pre Vás naozaj dôležité? Nemáte na webe odkazy, ktoré sú mätúce alebo nefunkčné?

Kde v Google Analytics nájdem prehľad Ako ľudia na Vašom webe klikajú?
Prehľady – Obsah – Analýza na stránke