Google AdWords pokračovanie – Najčastejšie chyby

1. Zle napísané texty reklám

Zle napísané texty reklám sú prvou chybou, ktorú užívateľ vyhľadávača uvidí . Texty vašich reklám môžu zákazníka prilákať, návšteva vašich stránok naopak od nákupu odradiť. Stačí maličkosť. Ak návštevník príde na váš e-shop s prísľubom dopravy tovaru zadarmo, zrejme nenakúpi ak to nebude pravda.V tomto prípade by mala byť doprava zdarma vždy a nie až pri nákupe nad 5 000 Sk, čo sa zákazník z reklamy Google AdWords nedozvie. Podobne negatívny efekt môže mať aj reklama plná superlatívov. Zákazník je nedôverčivý. Ak budete tvrdiť, že je práve váš e-shop najväčší alebo najlepší, nebude vám možno veriť. Keď už sa chcete chváliť, uveďte radšej konkrétne fakty.

2.Príliš všeobecné kľúčové slová

Mám rád točenú zmrzlinu. Predstavte si inzerenta, ktorý si vyberie kľúčové slovo zmrzlina a pritom bude ponúkať kopčekovú zmrlinu. Čo sa stane? Možno kliknem na jeho inzerát, ale kopčekovú zmrzlinu si od neho nekúpim. Alebo na inzerát vôbec nekliknem. Keď sa takto zachová viac ľudí, nášmu zmrzlinárovi postupne klesá miera prekliknutia a reklama sa len zobrazuje. Aby sa udržal na dobrých pozíciách, bude si musieť priplatiť. Aké má inzerent možnosti? Pomocou vylučovacích slov si môže nastaviť, aby sa inzeráty nezobrazovali v prípade, že bude niekto hľadať točenú zmrzlinu. Stačí len pridať kľúčové slovo so znamienkom mínus: „- točená“ . Druhou možnosťou je uviesť rovno spojenie ako frázu do úvodzoviek. Spojenie „kopčeková zmrzlina“ teda zobrazí inzeráty len milovníkom Kopečkovej zmrzliny.

3. Reklama smeruje na hlavnú stránku

Občas sa stretávam s reklamou, ktorá je úplne konkrétne a po jej kliknutí sa ocitnem niekde inde. Reklama na Google napríklad uvádza akčné zľavy. Kliknem na webovú stránku a akčné zľavy nikde nevidím. Inokedy odkaz v reklame mieri rovno na hlavnú stránku, hoci samotná reklama propaguje úplne konkrétny výrobok či službu. Zákazník nebude väčšinou hľadať, kde sa nachádza inzerovaný výrobok či služba. Novo prichádzajúci návštevník netúži spoznať práve váš e-shop a stráviť svoj ​​drahocenný čas hľadaním. Pozor si dávajte aj na URL adresu. Google AdWords umožňuje pod každým inzerátom zobrazovať adresu stránok. Často je pre mňa rýchlejšie adresu rovno skopírovať alebo napísať do adresného riadku. Niekedy však táto adresa smeruje na stránku 404. Na mňa osobne také inzeráty nepôsobia príliš dôveryhodne. Iná situácia nastane vo chvíli, keď inzerujete na Google vypredaný tovar. Možno ste zabudli inzerát odstrániť a v kampani je príliš veľa ďalších inzerátov. Samozrejme takýto omyl nie je príjemný. Zbytočne prichádzate o peniaze a z vašich stránok môžu odchádzať sklamaní alebo dokonca nahnevaní zákazníci. Ak starostlivo sledujete štatistiku návštevnosti, môžete si všimnúť, že nejaká stránka vykazuje príliš veľký počet odchodov z webu. Ak teda inzerujete konkrétny MP3 prehrávač, nasmerujte užívateľa na tento MP3 prehrávač. Zájazdy na Krétu smerujte do sekcie, ktorá sa týka zájazdov na Krétu. Ak váš inzerát mieri na konkrétnu stránku, buďte aj konkrétny a napíšte to do inzerátu. Je zlé, keď inzerát o úsporných žiarovkách smeruje na sekciu e-shopu s úspornými žiarovkami a text inzerátu propaguje neurčité žiarovky. Takisto sa odporúča, aby inzerent pridal slová zadarmo, zdarma, free medzi vylučujúce slová. Ak niekto hľadá spojenie DVD zadarmo, zrejme nebude ochotný platiť.

4.Nemeriate konverzný pomer

Google AdWords umožňuje presne zmerať konverzný pomer k jednotlivým kľúčovým slovám v kampani. Ako to funguje? Jednoducho vložíte špeciálny HTML kód do miesta, ktoré pre vás znamená úspešnú konverziu. Väčšinou to býva stránka s poďakovaním za objednávku. Meranie konverzií vám umožňuje vidieť priamo v Google AdWords, ktoré slová k vám privádzajú platiacich zákazníkov. Práve u týchto slov si môžete dovoliť zvýšiť cenu za kliknutie. Naopak môžete objaviť slová, na ktoré budú ľudia veľa klikať, ale neprinesú vám žiadne nové objednávky. Také kľúčové slová môžete často vyradiť a tým ušetriť peniaze.

Prvý diel