5 rád ako získať vysoký konverzný pomer v Google AdWords

Konverzný pomer sa používa na vyjadrenie úspešnosti v získavaní zákazníkov. Predstavte si internetový obchod, ktorý navštívi tisíc ľudí. Keď si nikto nič neobjedná, je na takomto webe nulový konverzný pomer. Ak títo návštevníci prichádzajú z Google AdWords, stojí to prevádzkovateľa obchodu peniaze. Inzerent teda platí za návštevníkov, ktorí sa nestávajú zákazníkmi. Konverzný pomer je našťastie možné zvýšiť.

adwords1

Ako zvýšiť konverzný pomer

1. Píšte pravdivé inzeráty
Pokiaľ sľúbite v inzeráte niečo lákavé, zaujmete tým veľa ľudí. Internetový obchod s MP3 prehrávačmi môže napríklad pridať ku každému prehrávaču CD zadarmo. Predstavte si, že obchod túto akciu zruší (CD nebudú na sklade) a inzeráty nezmení. Keď na reklamu niekto klikne, bude na stránke hľadať práve akciu s CD zadarmo. Ak ju však nenájde, zrejme odíde a nič nekúpi. Samotnú akciu s CD zdarma je tiež potreba na webe výrazne inzerovať. Malý text pri tlačidle objednať môže návštevník obchodu ľahko prehliadnuť. Z vlastných skúseností odporúčam, aby bola akcia propagovaná nielen pomocou obrázkov, ktoré môže návštevník považovať za reklamu. Vhodné je akciu pripomenúť tiež v texte.

2. Zamerajte sa svojich zákazníkov

Čistiareň so sídlom v Bratislave bude chcieť prilákať na svoje webové stránky nových zákazníkov. Na prvý pohľad je lákavé zobrazovať inzeráty ľuďom, ktorí zadajú vo vyhľadávači Google slovo nohavice . Myslím si, že títo ľudia budú chcieť nohavice skôr kúpiť ako vyčistiť. Často je výhodné znížiť počet zobrazení a inzerát zobrazovať iba ľuďom, ktorí v tomto prípade potrebujú využiť služby čistiarne. V našom príklade je teda pre čistiareň výhodné, keď sa jej inzeráty budú zobrazovať iba pri hľadaní fráz nohavice čistiareň, nohavice špina alebo nohavice vyčistiť . Predajca mobilov bude chcieť, aby sa jeho inzeráty zobrazovali iba ľuďom, ktorí chcú kúpiť mobil. Preto sa používajú vylučovacia slová (negative keywords). V tomto prípade sú vylučujúcimi slovami napríklad “melódie”, “vyzváňacie tóny” alebo napríklad “nálepky” (svietiace nálepky na mobil). Stačí v prehľade kľúčových slov pripísať znamienko mínus.

3. Uvádzajte ceny

Internetové kníhkupectvo bude ponúkať napríklad knihu SEO optimalizácia pre začiatočníkov. Keď bude inzerát úplne bez ceny, môžu na neho klikať ľudia, ktorí budú čakať bezplatné rady a tipy. Akonáhle do inzerátu pridáte cenu, klikne zrejme ten, kto je ochotný knižku kúpiť. Cena v inzeráte ľuďom hovorí, že je potrebné za niečo zaplatiť. Cenou sa môžete odlíšiť od svojich konkurentov a to najmä v prípade, že vami ponúkaný tovar je najlacnejší. Je tiež možné uvádzať úplne konkrétnu zľavu alebo sumu, ktorú spotrebiteľ ušetrí. Inzerát s textom 50% zľava iste zaujme viac ako zahmleným lákadlom Veľké zľavy. Cenu nie je potrebné uvádzať zakaždým. Niekedy je možné z textu inzerátu odhadnúť, že ponúkaná služba nebude zadarmo. Navyše cena za túto službu alebo tovar môže vyvážiť prípadné kliknutia ľudí, ktorí v obchode nenakúpia, pretože budú hľadať bezplatné informácie.

4. Inzerujte konkrétny tovar alebo výhody

Inzerátom je potrebné zaujať.Google AdWords umožňuje vytvoriť niekoľko odlišných inzerátov pre rôzne druhy tovaru alebo služieb.Prečo to teda nevyužiť?Ak ponúkate vo svojom obchode fotoaparáty, zobrazujte inzeráty na Canon EOS 7D Mark II ľuďom, ktorí tento typ fotoaparátu hľadajú. Tým je zaujmete ďaleko viac než všeobecným inzerátom Fotoaparáty a príslušenstvo. Ponúkate dovolenku na Kréte? Napíšte to do inzerátu a priraďte k nemu kľúčové slová pre vašich budúcich zákazníkov, ktorí hľadajú dovolenku na Kréte. Snažte sa, aby sa hľadané kľúčové slovo vyskytovalo vo vašom inzeráte. Google totiž také kľúčové slová zvýrazní tučne a tým sa opäť váš inzerát odlíši od ostatných.

5. Používajte špecializované kľúčové slová

Veľa inzerentov si pletie presne cielenú (target) reklamu v Google AdWords s klasickou necielenou reklamou. Napríklad reklama v televízii vám nezaručí, že ju budú sledovať ľudia, ktorí váš produkt skutočne potrebujú. Reklama vo vyhľadávačoch vám naopak zaistí, že sa vaše oznámenie zobrazí podľa toho, čo ľudia hľadajú. Ak niekto zadáva do vyhľadávača spojenie kúpiť MP3 prehrávač , je zrejme rozhodnutý pre nákup MP3 prehrávača. Človek sledujúci televíziu ešte nie je rozhodnutý, že si kúpi MP3 prehrávač. Reklama mu môže vadiť, pretože práve sleduje svoju obľúbenú telenovelu alebo dobrodružný film. Nákup prehrávače televízneho diváka väčšinou nezaujíma. Podobné je to s internetovou reklamou, ktorá sa zobrazuje bez tohto zacielenia na skutočné potreby návštevníkov. Ak budete používať špecializované kľúčové slová, zvýšite svoje šance na získanie ďalších zákazníkov. Vesmírna cestovná kancelária môže do svojho zoznamu pridať kľúčové slovo Mars a zobrazovať inzeráty ľuďom, ktorí hľadajú túto planétu. Rovnako je dobré zistiť si najčastejšie preklepy (v prípade Marsu by to nepochybne bol Marz). Okrem preklepov je dobrý nápad vybrať ako kľúčové slová meno vašej konkurencie. Dávajte si však pozor, aby vaša reklama v štýle Sme lacnejší ako XY nevyvolala súdny spor a žalobu zo strany konkurencie. Názov konkurencia je dobré používať vtedy, keď si zákazníci spojili značku s určitý typom výrobkov. Napríklad slovo kofola nemusí pre všetkých zákazníkov nutne znamenať český nápoj značky Kofola. Pod týmto názvom si môžu predstavovať napríklad všeobecné označenie pre nápoj s príchuťou coly. Dnes všeobecné označenie jar pre prostriedok na umývanie riadu bolo skôr značkou Jar. Vo svete a pomaly aj na Slovensku sa tiež používa napríklad výraz googlím ako synonymum pre slovo vyhľadávam. Všetky tieto rady vám zaistia, aby na vašu stránku dorazili budúci relevantní zákazníci. Treba si uvedomiť, že vás nezaujíma človek, ktorý len klikne na reklamu a až na vašich stránkach zistí, že sa vlastne pomýlil.

Druhý diel